Перевізникам, на роботу яких є серйозні нарікання, доведеться, напевно, поміняти рід діяльності

Як вже повідомляла газета "Відомості - Плюс", в червні цього року в Кіровоградському міськвиконкомі під керівництвом виконуючого обов'язки заступника міського голови - директора департаменту розвитку торгівлі, побутового обслуговування, транспорту і зв'язку Кіровоградської міської ради Миколи Цуканова було проведено розширена нарада з керівниками підприємств, які спеціалізуються на пасажирських перевезеннях, а також представниками контролюючих служб, правоохоронних органів. Нагадаємо, що основною темою наради були скарги кировоградцев на роботу перевізників, - звернення мало не лавиною накрили міськвиконком. Найчастіше пасажири скаржилися на грубе поводження водіїв маршрутних таксі в першу чергу з пільговиками. Керівник кожного з підприємств за дорученням департаменту розробив заходи, направлені на усунення недоліків, про які йшла мова на нараді, провів бесіди зі своїми підлеглими і так далі.

Пройшли чотири місяці, і знову в міськвиконкомі проводилася нарада, присвячена темі якості пасажирських перевезень в суспільному транспорті.

- Після того, як ми обговорили вищезгадану проблему в червні, кількість скарг на роботу перевізників різко скоротилася, - відзначив на нараді Микола Цуканов. - А значить, проведена робота дала позитивний результат. Але настав вересень, і знову посипалися нарікання. Лише за місяць до нашого департаменту вчинило 21 скарга. Судячи з усього, перевізники дещо розслабилися і забули про те, що заходи, які ми спільно розробили, необхідно проводити не від випадку до випадку, а регулярно.

Справедливість його слів підтвердила інформація, надана учасникам наради головним фахівцем відділу координації споживчого ринку, транспорту і послуг Валентиною Сокотнюк. Вона зачитала витримки з декількох скарг, які можна вважати типовими.

"14 вересня цього року водій маршруту №50 підприємства "Імперія-авто" вимагав з мене, ветерана війни, гроші за проїзд. Хоча салон був наполовину порожнім. Я попросив водія назвати своє прізвище, телефон підприємства, але він відмовився це сделать" (Володимир Капустін, ветеран війни).

" 25 вересня я поверталася з міської лікарні №4 на маршруті №120 додому. Коли показала водієві посвідчення дитяти війни, він зайшов в салон, схопив мене за руку і виштовхнув з маршруту. Я впала на асфальт і поранилася" (Галина Ефанова, 71 рік).

"19 вересня я їхав в маршруті №50. Раптом після зупинки машина різко рушила і я ледве не впав. "Що ти робиш? - запитав я у водія. А він почав обзивати мене останніми словами." (Василь Грабовський, пенсіонер).

- Якби мою матір виштовхнули з маршруту, як ту жінку, я не знаю, що б зробив з водієм, - декілька емоційно, зате щиро сказав Микола Цуканов. - Невже у таких водіїв ніколи не було батьків, що вони настільки не поважають людей літнього віку?".

За словами Валентини Сокотнюк, з сімнадцяти перевізників, які працюють на міських маршрутах, лише на чотирьох скарги поки що не надходили - це ТОВ "Парк Таксомотора", ВКФ "МАКБО-94", "Автобаза облради", ПП "Інгул-транс-авто". Більш всього скарги вчинили на водіїв "Укравтоїнвест" і "Авто-легион". Найбільш "проблемні" маршрути в цьому плані - №№ 50, 100, 120 і 150. Правда, є і такі підприємства - наприклад, ТОВ "Автобусний парк", в адресу якого поступали листи із словами вдячності за якісне обслуговування і ввічливе поводження з пасажирами.

Свої претензії на роботу перевізників висловили і представники ДАІ. Вони, зокрема, вказували на те, що останнім часом почастішало кількість ДТП за участю водіїв маршрутних таксі (правда, не завжди вони відбуваються з вини останніх, але такий факт є). Крім того, трапляється, що водії виїжджають на маршрути в нетрезвом достатку, не завжди їх направляють на перездачу правил дорожнього руху.

Представники ДАІ звернулися до керівників транспортних підприємств з проханням приділяти цій проблемі більше уваги - не випускати на лінії неукомплектованные автомобілі, контролювати, щоб вони були в задовільному санітарному достатку, а також налаштовувати водіїв на те, щоб вони дотримувалися правил дорожнього руху, а не владнували із-за зайвих 80 копійок на вулицях Кіровограда гонки.
А начальник відділу у справах захисту прав споживачів Алла Шерстнева звернула увагу на проблему, пов'язану з відсутністю в салонах інформації, корисної для споживачів, зокрема, номерів телефонів і адрес підприємства, яке працює на маршруті, імені і прізвищі водія, списку категорій населення, які мають право на пільговий проїзд і так далі. Зате в багатьох маршрутах сьогодні розвішені наклейки з написами типа "Їси насіннячка разом з лушпайками", "Хочеш вийти - кричи голосно". Може, комусь ці фрази і видаються смішними, але водії не можуть не враховувати точку зору пасажирів, яких вони ображають. Як, в принципі, і у випадку з блатними піснями, що нерідко доносяться з кабіни водія, і той навіть не чує прохання пасажира зупинити машину на тій або іншій зупинці або сигнал іншої машини, яка зібралася його обганяти.

- Ми прийматимемо дуже круті заходи по відношенню до тих, на КТО поступають скарги, - завірив присутніх Микола Цуканов. - В цьому ви переконаєтеся вже найближчим часом. Так, шостого листопада проводитиметься конкурс на право перевезень пасажирів на восьми маршрутах. Ми членам конкурсного комітету надамо всі скарги на кожного перевізника. І, вважаю, вони врахують цю інформацію при ухваленні свого рішення, незалежно від того, КТО стоїть за тим або іншим підприємством, і в Кіровограді зрештою працюватимуть лише гідні перевізники. Крім того, вже через месяц-два тим підприємствам, на які вчинили більш всього скарги, "світить" розірвання договорів за невиконання їх умов.

Слід зазначити, що, напевно, ще ніколи кіровоградська міська влада не займалася транспортною проблемою настільки серйозно. І про це свідчить не лише це нарада, а і те, що вже зроблене у сфері пасажирських перевезень. Так, за словами учасників наради, вже виведені на лінії автобуси великої місткості на маршрути №№102, 104, 116, що поліпшило обслуговування у тому числі і пільгових категорій населення. Найближчим часом, як відзначив Микола Цуканов, такі автобуси, які вже купують підприємства, їздитимуть на маршрутах, що сполучають всі мікрорайони міста. Крім того, на початку наступного року буде затверджена програма розвитку суспільного транспорту, яка передбачає оптимізацію мережі маршрутів, графіків руху суспільного транспорту і так далі. Згідно цій програмі, перевізники будуть зобов'язані вивішувати на зупинках інформацію про графіки руху їх транспортних засобів. Це дозволить вирішити проблему порушення режиму руху. Адже керівникам підприємств важко самим устежити за тим, що твориться на маршрутах, чи не поїхав якийсь водій замість того, щоб відпрацювати зміну до кінця, "наліво". Як наслідок, ні з ранку, ні увечері інколи на тому або іншому маршруті (особливо у віддалених мікрорайонах) машини не діждешся. А ось якщо на зупинках буде розміщена інформація про графіку руху маршрутів і вказаний телефон підприємства або департаменту транспорту, пасажир зможе повідомити про подібний факт, а підприємство - оперативно на нього відреагувати.

Comments are closed.